تجهیزات مربوطه، از جمله انبیق، شرح داده شدهاست.[۷]دانشمند ایرانی ابن سینا فرایند عصاره گیری از گلها با استفاده از روش تقطیر را که امروزه بطور معمول استفاده میگردد معرفی کرد. اولین تجربه او با گل رز بودهاست. از زمان این کشف، عطر از مخلوطی از روغنها، گیاهان و یا گلبرگهای خرد شده که یک ترکیب قوی جدید ، عطر و ادکلن ها دارای 3 نت بویایی و سه ترکیب متفاوت در هر دسته می باشند .ایراد این قبیل رایحه ها ، سادگی و پیچیده نبودن آنهاست . به گونه ای که از ابتدا تا انتها فقط یک بو را استشمام می کنید و رایحه تنوعی ندارد .عطرهای لاینر تنها دارای یک ترکیب بویایی از ابتدا تا انتها هستند و بوی آنها با گذر
ادامه مطلب ...
تمدنهای اولیه انسانی وجود داشتهاند. عطر سازی مدرن از اواخر قرن نوزدهم میلادی که تولید مصنوعی مواد معطری همچون وانیلین و کومارین بطور تجاری ممکن شد، شروع گردیدهاست. هنر عطر سازی در زمان باستان از میان رودان و مصر شروع شده و درایران و روم باستان توسعه پیداکرد. اولین شیمیدان ثبت شده در دنیا زنی ها را با اشکال هندسی، تصویر حیوانات، صحنه هایی از اسطوره یا زندگی روزمره با پیکره های سیاه یا قرمز تزئین می کردند. کلاسیک ترین و متداول ترین فرم، "لکیتوس"، شیشه هایی باریک و ظریف، بودند.اروپایی ها از ظروف بسیار مختلفی برای نگاهداری عطرهای خود استفاده می کردند: شیشه، طلا، نقره، چینی، سنگ های گرانبها
ادامه مطلب ...
این صنعت شده اند.اسانس های مرکبات در اکثر مواردبه دلیل حفظ خاصیت تازگی ذاتی شان شدیدا قابل توجه هستند. البته پتیگرین به خاطر اینکه از عصاره گیری شاخه ها و برگهای درخت نارنج توسط بخار بدست می آید یک مورد خاص است.مرکبات که خاصیت طراوت و تازه کننده گی را به عطر ها اضافه میکنند ، به عنوان نوت اولیه در نعناع را در بر دارد. عطرهایی که در این گروه جای می گیرند می توانند اغلب هم مورد استفاده ی خانم ها قرار بگیرند و هم آقایون. خانم هایی که تمایل به استفاده از عطرهای با رایحه ی چوب دارند عموماً سرزنده، آزاد منش، و خاکی هستند. از جمله محبوب ترین عطرهای چوبی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد
ادامه مطلب ...
خرید اینترنتی یکی از انواع روشهای انجام تجارت الکترونیکی است. اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم واژه ی تجارت الکترونیکى به معاملات الکترونیکى اشاره دارد که از ازطریق شبکههاى ارتباطى انجام مىپذیرد.
در آغاز، خریدار یا مصرف کننده در اینترنت به جستجوی یک مغازه مجازی می پردازد و از طریق خود وب سایت یا پست الکترونیکی سفارش کالای مورد نظر خود را می دهد و در نهایت آن را تحویل می گیرد. مشخص است که به این ترتیب فرآیند کلی چرخه ی خرید کالا به سادگی و سرعت صورت می گیرد. صورت حساب نیز به صورت نقدی و از طریق درگاه های الکترونیکی انجام می شوند. یا خریدار از طریق کارت اعتباری به کارت فروشنده واریز و شماره پیگیری را در اختیار او قرار می دهد. این روند شامل خرید پستی هم می شود که مصرف کننده پول را در خانه به پست تحویل داده و سپس کالا را دریافت می کند. تجارت الکترونیک درواقع فرآیند خرید و فروش محصولات و خدمات برروى شبکه اینترنت مىباشد و مىتوان آن را به چند گروه: تجارت بین بنگاه و مصرفکننده یا مشترى (B2C)، تجارت بین بنگاه و بنگاه (B2B) و تجارت بین مصرفکننده و مصرفکننده (C2C) تقسیم نمود. که در این میان فعالیتهاى تجارى عمدتاً در چارچوب B2B و B2C متمرکز گردیدهاند. هرچند در آینده فعالیتهاى تجارى B2A و C2A نیز قابل پیشبینى مىباشند که در ادامه به معرفى هریک پرداخته شده است.
ادامه مطلب ...