تاریخچه ادکلن,عطر کاپیتان بلک

تاریخچه ادکلن,عطر کاپیتان بلک,تاریخچه ادکلن

تاریخچه ادکلن,عطر کاپیتان بلک

تاریخچه ادکلن,عطر کاپیتان بلک,تاریخچه ادکلن

تاریخچه عطر

پیشبینی انگلیس گرمی زنجبیل و عنبر سائل و چوب صندل سفید در آن وجود دارد.SILVER MOUNTAIN WATER – Creedآب شدن و پایین آمدن یخ در رودخانه بهار را با زیبایی کرید دنبال کنید : همانند نقاشی های جوهری چینی کشیده شده ، که حاوی نوتهای نیرو بخش چوب درخت غان ، چای سبز و برگاموت کالابریا(منطقه ای در ایتالیا) نعناع را در بر دارد. عطرهایی که در این گروه جای می گیرند می توانند اغلب هم مورد استفاده ی خانم ها قرار بگیرند و هم آقایون. خانم هایی که تمایل به استفاده از عطرهای با رایحه ی چوب دارند عموماً سرزنده، آزاد منش، و خاکی هستند. از جمله محبوب ترین عطرهای چوبی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد

مردانه بسیار خشن ، قوی و مستحکم تر طراحی شده اند . قدرت و اقتدار ، حرف اول و آخر در تمام تولیدات مردانه قدیمیست . کوچکترین خصلت زنانه در عطرهای مردانه و همچنین عکس آن نیز دیده نمی شود ، همان دیوارهای جنسیتی که در بین دو جنس زن و مرد در روزگاران گذشته بوددر عطرها نیز بین رایحه های زنانه و مردانه وجود دارد و آن چنان شدید که عطر هیچ جنسی برای دیگری قابل استفاده نیست . این حالات دقیقاً بیانگر روزگارانیست که زنان و مردان از هم جدا بودند ، زنان مشغول به کارهای خانه و مردان مشغول به فعالیت های مردانه . کمتر زنی پا به پای مردان و در حیطه آنها کار می کرد و مردان نیز مشاغل و روحیاتی زنانه نداشتند . با گذر زمان و تغییر دوران و تفکرات ، کم کم عطرها نیز تغییر کردند و بر همین مبنا ظهور عطرهایی دو جنسه نظیر CK One ها و ... که بیانی از برابری جنسیتی هستند نه تنها بی دلیل و اعجاب انگیز نیست بلکه کاملاً به بویایی خاص منسوب کرد به ندرت پیدا می‌شود چرا که منوط به اینست که مواد تشکیل دهنده آن فقط از یک مواد آروماتیک خاص تشکیل شود.به عنوان نقطه شروع برای تشریح یک رایحه از طبقه‌بندی خانواده‌های مختلف بویایی استفاده می‌شود، اما آن به تنهایی قادر به بیان خصوصیات خاص آن عطر نمی‌باشد. طبقه‌بندی سنتی از حدود ۱۹۰۰ میلادی به وجود آمد. که شامل هفت خانواده گل تنها، دسته گلها، شرقی، چوب، چرم، کاج و سرخسی (معطر) می‌شد، اما امروزه از طبقه‌بندی مدرنی استفاده می‌شود که از سال ۱۹۴۵ میلادی در پی پیشرفتهای وسیع در تکنولوژی عطر سازی و همچنین تغییرات در سبک و مذاق مردم بوجود آمد: زمان زیادی است که گیاهان به عنوان منابع اسانس و ترکیبات معطر استفاده می‌شوند. این مواد معطر معمولا به عنوان یک فرایند ثانویه در گیاهان جهت محافظت آنها در برابر گیاهخواران، امراض و جذب حشرات گرده افشان تولید می‌شود. گیاهان بزرگترین منبع در در مرحله بعد عطرساز با ترکیب رایحه‌ها و مواد معطر مختلف به بوی مورد نظر دست یافته و فرمول آن را به مشتری می‌فروشد. این عطرها آنگاه یا در ساخت محصولات دیگر، بعنوان رایحه‌های کاربردی (مانند شامپو، لوازم آرایش، شوینده‌ها، داخل اتومبیل و غیره) استفاده گشته، و یا بعنوان رایحه‌های لطیف (fine fragrance) در جامعه بازاریابی شده و به فروش می‌رسند. اگرچه هیچ روش یگانه و استانداردی برای ساخت و فرمولبندی عطر وجود ندارد، اما چارچوب‌های کلی ای وجود دارند تا چطور یک عطر، از یک مفهوم می‌تواندساخته شود. خیلی از افزودنیهای موجود در عطر در بوی آن تاثیری ندارند. خیلی از عطرها حاوی مقادیری از آنتی اکسیدان‌ها و مواد رنگزا می‌باشند تا طول عمر و بازاریابی و فروش آنها را بهبود بخشند. عطرها از طریق مهندسی معکوس با استفاده از تکنیک‌های تحلیلی ای نظیر کروماتوگرافی گازی- اسپکترومتری جرمیGas chromatography–mass پیش تولد سیصدسالگی‌‌اش را جشن گرفت. ممکن است خیلی‌ها گمان ببرند که این کارخانه باید در پاریس یا میلان باشد. اما حقیقت این است که این کارخانه‌ی خانوادگی در شهر کلن آلمان تاسیس شد.روز سیزدهم ژوئیه‌ی سال ۱۷۰۹ میلادی، برادران فارینا شروع به تجارت با کالاهای تجملی کردند. مهمترین کالایی که آنها می‌فروختند، عطری بود که خودشان از مرکبات تهیه کرده بودند. در این سال عطار ایتالیایی جووانی ماریا فارینا به برادرش می‌نویسد: «من عطری یافته‌ام که مرا یاد صبحی بهاری در ایتالیا می‌اندازد. عطری مثل عطر نرگس‌های کوهی پس از باران. این عطر روح مرا تازه و زنده می‌کند.» فارینا مدتها بود که در شهر کلن زندگی می‌کرد. او به همین خاطر این عطر را به اسم وطن جدید خود می‌نامد: "Eau de Cologne" یعنی "آب شهر کلن". طی تاریخ سیصدساله‌ی ادوکلن، تنها سی نفر هستند که نسخه‌ی مخفی این عطر را می‌شناسند. یکی از آنها دنباله‌روی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.