تاریخچه ادکلن,عطر کاپیتان بلک

تاریخچه ادکلن,عطر کاپیتان بلک,تاریخچه ادکلن

تاریخچه ادکلن,عطر کاپیتان بلک

تاریخچه ادکلن,عطر کاپیتان بلک,تاریخچه ادکلن

عطرشانل

تشخیص داده شوند. این دستگاه هر ماده شیمیایی را از طریق بو و یا خصوصیات فیزیکی آن تشخیص می‌دهد. مهندسی معکوس عطرهای موفق در بازار، بعلت آسانی نسبی کار با ابزار GC، فشار موجود برای تولید عطرهای پر طرفدار و طبیعت پر سود بازار عطر، بسیار معمول می‌باشد. نگهداری مناسب عطرها به معنی دورنگهداشتن آنها از بهترین بسته بندی مردانه پرستیژ سال 2005 شد.Chanel Coco Mademoiselle یک عطر شگفت انگیز با ترکیباتی منحصر به فرد از گل ها و میوه های بسیار دلپذیر ، ماندگاری بسیار بالا و میزان پراکنندگی عالی ، که توانست عنوان بهترین عطر رادر 3 سال پیاپی به خود اختصاص دهد . این عطر رویایی و بسیار دوست داشتنی باعث

های سیاه یا قرمز تزئین می کردند. کلاسیک ترین و متداول ترین فرم، "لکیتوس"، شیشه هایی باریک و ظریف، بودند.اروپایی ها از ظروف بسیار مختلفی برای نگاهداری عطرهای خود استفاده می کردند: شیشه، طلا، نقره، چینی، سنگ های گرانبها و صدف. فرم ظروف نیز متنوع بودند: سنجاق سینه ، گوشواره نقره ای، گردنبند یا انگشتر که پر از عطر بودند. در قرن سیزدهم، برای ساختن بطری ها از چینی استفاده می شد.در اواخر سده ۱۸۸۰ صنعت بطری عطر دچار تحول چشمگیری شد. در آن زمان گرایش شدیدی به استفاده از موتیف های گل وجود داشت. گرایش دیگر استفاده از بطری های کریستالبا طرح های کلاسیک و درهایی از آلیاژ برنج بود. در دهه ۱۹۱۰، ظهور روان کاوی و عطرهای جدید به ابداع بطری ها و عطرهای جدیدی منجر شد. عطرهایی برای اوقات خاصی از روز، فصل و مردمان به بازار آمدند.در دهه ۱۹۲۰ سربازان آمریکایی از پاریس عطر به کشور خود بردند و بازار آن در آمریکا ندارد .عطرهای لاینر تنها دارای یک ترکیب بویایی از ابتدا تا انتها هستند و بوی آنها با گذر زمان تغییری نمی کند .این ویژگی در عطر مزایا و معایبیدارد . از مزایای آن می توان به بالاتر رفتن دوام عطر اشاره کرد . در تولیدات بسیار قدیمی اغلب عطرها به صورت لاینر بودند، مثل Pour Um Homme de Caron . در قرن ۱۸ با ساخت ادکلن (Eau de cologne) انقلابی در صنعت عطر سازی به وقوع پیوست. ادکلن که در آن زمان ترکیبی بود از گیاهان رزماری، نارنج و لیمو موارد استفاده فراوانی داشت.قرن ها پیش از این، عطر به عنوان مادهای برای خوشبو کردن محیط در مراسم مذهبی مصریان سوزانده می شد. در آن زمان استفاده از این مواد خوشبو تنها به آیین ها و تشریفات مذهبی اختصاص داشتند اما به تدریج از این مواد برای ساختن پماد جهت تسکین و درمان زخم های پوستی نیز استفاده شد.در طول قرن هفدهم، استفاده از بوی خوش و عطر کاملا در بین مردم رایج شد. در ادوپرفوم بیشتر از ادوتوالت است، اما میزان آن در هر کارخانه عطرسازی متفاوت است. یا برخی از عطرها، نام یکسانی دارند اما با غلظت های متفاوتی.عطرها در حدود سال ۱۹۰۰ به این گروه ها تقسیم بندی شدند: تک گل: با عطر یک گل خاص؛ چند گل: ترکیب چند گلی؛ آمبری: گروه گسترده ای از بوهای وانیلی و حیوانی همراه با بوی گل ها و چوب های متفاوت؛ چوب: عطر چوب های معطر، به ویژه صندل و سدر؛ چرمی: خانواده ای از رایحه های دارای رگه هایی از بوی عسل، تنباکو، چوب و قطران چوب که یادآور چرم هستند؛ قبرس: شامل رایحه هایی متشکل از ترنج، خزه بلوط، پچولی و ماده معطری که از لادن به دست می آید؛ فوژه: به معنای سرخس در زبان فرانسه، و ساخته شده بر اساس رایحه های اسطوخودوس، کومارین (ماده ای معطر با بوی وانیل)و خزه بلوط. بسیاری از عطرهای مردانه به این خانواده متعلق هستند.از سال ۹۴۵ نیز به علت پیشرفت در صنعت عطرسازی، گروه های رونق یافت. شرکت های متعددی تأسیس شدند و طراحان بسیاری به این رشته جذب شدند. اکثر این طراحان اطلاع چندانی از عطرسازی نداشتند اما می دانستند که نحوه عرضه نقش حیاتی در موفقیت یک عطر دارد. در این سال ها، دیزاین های متفاوتی برای بطری های عطر ابداع گشت. بعد از بحران سال ۱۹۲۹، بازار عطر دچار رکود شدید شد و طرح بطری ها، ساده تر و محافظه کارانه شدند و اغلب با دستگاه ساخته می شدند و موتیف آن ها بیشتر از فیلم های هالیوودی و کلان شهرها گرفته می شد، نظیر آسمان خراش های نیویورک و... در دهه سی نیز، جنگ جهانی دوم مایه افول کیفیت عطر و نحوه عرضه آن گشت. اما با پایان جنگ جهانی دوم، عطر و همراه با آن بطری های عطر مجدداً جان گرفتند. طرح های این دوره بیشتر زنانه و رمانتیک بودند.امروزه، از بطری های عطر انتظار می رود که حس عطر را منتقل کند. بطری اولین چیزیست که به چشم می خورد و در تصمیم خریدار نقش مهمی دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.